Zoé mindennapjai

"Az első pillanat, mikor megszületsz, társunkká szegődsz egy idegen világban. A második pillanatban lassan felcseperedsz, s tágra nyitott szemekkel rácsodálkozol a világra."

Így növekszik a nagylány

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • mazsan: Látom egyszerre kezdik a Csajok a bilibe pisilést...:o) Gratulálunk Zoénak is! puszi (2012.06.13. 15:30) Az első lépés ...
  • sebeszter: @mazsan: Nagyon köszike! Én pedig akartam nálad kommentelni, de nem tudok - nem tudom legörgetni, ... (2012.06.13. 14:30) Másfél éves nagylány :)
  • mazsan: Nagyon ügyes a nagylány! A súlyon pedig tényleg ne aggódj, Zoé tökéletes úgy ahogy van. :o) (2012.05.30. 18:15) Másfél éves nagylány :)
  • mazsan: Kis ügyes. :o) (2012.04.06. 11:22) Új szavak
  • mazsan: Drukkolok!Érezzétek jól magatokat! :o) (2012.03.24. 10:49) Légy átkozott Murphy!!!!
  • Utolsó 20

Címkék

ajándék (1) állatkert (1) alvás (15) anyás (1) apa (2) apás (2) Az (1) babatorna (3) balaton (1) bébiétel (1) beszéd (7) betegség (7) bibi (2) bika (1) bili (2) BKV (1) bújás (1) cipő (6) család (9) csalánkiütés (1) csomagolás (1) cumi (3) Dobogómajor (8) egyensúly (1) egy éves (4) érzések (2) esés (3) etetőszék (1) evés (17) feláll (3) felmászik (3) felül (2) figyelmetlenség (1) fogmosás (3) fogzás (20) gyerekszőnyeg (1) gyógyulás (1) hálózsák (1) hétköznapok (5) hinta (4) hisztis (3) (2) homokozó (3) hozzátáplálás (7) húsvét (1) illik (1) jár (9) játék (4) játszóház (1) játszószőnyeg (1) játszótér (13) joghurt (1) kanga klub (9) kánikula (6) karácsony (9) keresztelő (2) kezdetek (1) kézügyesség (1) kiakadás (2) kimenő (2) kirándulás (5) köhögés (1) költözés (3) kötődő nevelés (1) különlét (2) kúszás (2) láz (1) lemászik (1) lépcső (1) levente (1) majális (1) másfél éves (1) mászás (2) mászik (1) megfázás (1) megijed (1) mélypont (2) mese (3) mozgásfejlődés (4) nagyszülők (10) napirend (5) nyaralás (3) nyilas (1) nyűgös (14) okos (4) ölelés (3) öltözködés (2) önállóság (2) óraátállítás (2) orrcsepp (2) orvos (4) összehangolódás (1) pancsolás (1) piac (2) pihenőszék (4) rituálé (2) séta (8) sírás (3) strand (2) stressz (1) súlygyarapodás (2) szájpenész (1) szandál (1) szemcsepp (1) szobatisztaság (2) szülés (1) szülinap (1) tanul (3) tápszer (1) téliesítünk (2) tolerancia (1) torokgyulladás (1) türelem (1) turi (2) tűzoltó (1) ül (1) utazás (4) vacsora (1) védőnő (6) videó (19) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Itt jártak (2011.10.19-től)

Hát ez is elmúlt ....

2012.02.27. 21:13 - sebeszter

Címkék: fogmosás

Mármint a lelkesedés. Én gondoltam, hogy egyszer eljön az idő, amikor Zoé már nem fog annyira ujjongani a fogmosásért.... ne de hogy ilyen hamar... hát őszinte leszek, erre azért nem számítottam.

Ahhoz képest, hogy egy héttel ezelőtt még ugrált és tapsolt örömében, mikor mentünk fogat mosni, most már korántsem ilyen rózsás a helyzet. Sőt inkább úgy fogalmaznék, hogy katasztrofális!!! Reggel még úgy ahogy hajlandó a kezébe venni és a fogkefét, és még a szájába is teszi, sőt viszonylag kisebb hiszti árán hagyja, hogy megmossam ... na de este... Uram Isten!!!! Már a gondolatától is behisztizik!!!! A fogkefe látványa tovább ront a helyzeten, nem hajlandó kézbe venni. Nem nyitja ki a száját és a kezével pedig tolja el az enyémet. Aztán elkezd üvölteni - kinyílik a szája és pedig betámadok a fogkefével, horrorfilmbe illő jelenet -, erre Zoé rángatja a fejét ... Inkább nem is részletezem tovább ... Ma annyira bedurvult, hogy a nagy kapálózás közepette sikerült valahol megsértenem az ínyét, mert kicsit rózsaszínes volt a fogkefe! Nagyon gáz, de nagyon! És eléggé tanácstalan vagyok. Nem akarom, hogy kénye-kedve szerint menjen ez a fogmosás dolog. Szeretném, ha megtanulná, hogy ez is az élet része és muszáj fogat mosni. De ezt sem tartom valami jó megoldásnak, ami most van ... Kicsit, hogy is mondjam ... olyan ... izé ... brutális ... mintha kínoznám a gyerekem. Na de ha meg ráhagyom, hogy nem mossuk meg, akkor gondolom majd később is előjön ez a probléma. Azt már próbáltam, hogy együtt mosunk fogat. Egy ideig működött is. Aztán jött az, hogy ő mosta az én fogam, én pedig az övét. De már ez sem segít!!!! Valakinek van valami jó ötlete, tanácsa, bevált módszere??? Vagy ez így működik és egyszer csak elmúlik .....

A bejegyzés trackback címe:

https://sebzoe.blog.hu/api/trackback/id/tr994218293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mazsan 2012.02.29. 12:46:18

Panki 6 hónapos kora óta próbálkozunk a fogkefével. Kevés sikerrel. Nálunk csak játék a fogkefe egyelőre. Együtt mosunk fogat stbstb. Nem is erőltetem ezt a dolgot, nehogy megutálja a fogmosást. Később ha már érti, miről van szó könnyebb lesz. Csak a szokás miatt alkalmazzuk minden nap. Beszéltem egy ismerős fogorvossal, aki azt javasolta, hogy gézlappal dörzsöljem át Panka fogait naponta 2x, így a lepedék nem marad rajta. Jelenleg nedves pelussal dörzsölöm neki, ezt megengedi nekem. Emelett javasolta még a doktornő, hogy vegyek neki Dentocar tablettát és minden nap rágcsáljon el belőle egyet. Ez fluoridos tabi, segít a fogak védelmében. Remélem segítettem! Puszi nektek

sebeszter 2012.02.29. 14:16:58

@mazsan: Na ezt a tablettát ki fogom próbálni! Ma úgyis mennem kell gyógyszertárba délután, veszek neki :) Erről még nem is hallottam! Amúgy én is arra jutottam, hogy nem fogom erőltetni. Ezután is oda fogom neki adni a fogkefét, de ha nem hagyja, hogy megmossam, akkor nem erőltetem! Nem tudom mennyire engedné, hogy törölgessem a fogait. Majd kipróbálom. De általában Zoé soha semmilyen formában nem engedi, hogy a szájába nyúljak. Az ínyének vizsgálata is nagy harcokat szokott kiváltani. Bár erre már van taktikám, így ez gyorsan megy. :D Majd erre is fejlesztek valamit :) És köszi!

didö 2012.03.03. 16:15:06

Nekem a lànyom volt ilyen , egyszerüen nem volt hajlano fogatmosni. Igazàbol nem is tudok jo tanàcsot adni, mert nekem semmivel sem sikerült ràvennem a fogmosàsra. Pedig a fogorvosok a napi 3x-i fogmosàst ajànlottäk. Nagyon sokat szenedtem vele, dühöngtem és sirtam.Azt kell gondoljam igy utolag, ez valoszinüleg karakter kérdése. A fiam 3,5 évvel fiatalabb. Ö viszont a nagy könyv szerint az elsö perctöl és azota is rendesen mos fogat. Ma 16,5 és 13 évesek. Mindketten megtartottàk a kezdeti szokàsaikat.
Amit ma màsképp tennék. : A lànyomnak semmiképp nem engedném a napközbeni cumisüveget gyümölcslével vagy teàval megtöltve. Kizärolag viz pohärbol.
Neked kitartàst és sok sikert kivànok.

sebeszter 2012.03.04. 12:57:46

@didö: Szia! Nagyon köszi a biztatást! :) Zoé még nem hajlandó pohárból inni, már többször próbáltam. Viszont ő nem iszik semmilyen gyümölcslevet., teát egy héten egyszer-kétszer (én ebbe teszem neki a C-vitamint). Amúgy ő csak vizet iszik. Én elvből nem adok neki cukros innivalót, a teába szoktam egy teáskanál mézet tenni, de nem ihatja felügyelet nélkül. Pont azért, hogy ne áztassa benne az ínyét. Most a kivárásra játszok. Tisztítom a fogait ahogy tudom, de nem kényszerítem a fogmosásra. Rituálénak megtartottam a napi kétszeri "fogmosást". Majd ha kicsit nagyobb lesz és meg lehet vele beszélni, akkor újrapróbálkozok!


süti beállítások módosítása