Zoé mindennapjai

"Az első pillanat, mikor megszületsz, társunkká szegődsz egy idegen világban. A második pillanatban lassan felcseperedsz, s tágra nyitott szemekkel rácsodálkozol a világra."

Így növekszik a nagylány

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • mazsan: Látom egyszerre kezdik a Csajok a bilibe pisilést...:o) Gratulálunk Zoénak is! puszi (2012.06.13. 15:30) Az első lépés ...
  • sebeszter: @mazsan: Nagyon köszike! Én pedig akartam nálad kommentelni, de nem tudok - nem tudom legörgetni, ... (2012.06.13. 14:30) Másfél éves nagylány :)
  • mazsan: Nagyon ügyes a nagylány! A súlyon pedig tényleg ne aggódj, Zoé tökéletes úgy ahogy van. :o) (2012.05.30. 18:15) Másfél éves nagylány :)
  • mazsan: Kis ügyes. :o) (2012.04.06. 11:22) Új szavak
  • mazsan: Drukkolok!Érezzétek jól magatokat! :o) (2012.03.24. 10:49) Légy átkozott Murphy!!!!
  • Utolsó 20

Címkék

ajándék (1) állatkert (1) alvás (15) anyás (1) apa (2) apás (2) Az (1) babatorna (3) balaton (1) bébiétel (1) beszéd (7) betegség (7) bibi (2) bika (1) bili (2) BKV (1) bújás (1) cipő (6) család (9) csalánkiütés (1) csomagolás (1) cumi (3) Dobogómajor (8) egyensúly (1) egy éves (4) érzések (2) esés (3) etetőszék (1) evés (17) feláll (3) felmászik (3) felül (2) figyelmetlenség (1) fogmosás (3) fogzás (20) gyerekszőnyeg (1) gyógyulás (1) hálózsák (1) hétköznapok (5) hinta (4) hisztis (3) (2) homokozó (3) hozzátáplálás (7) húsvét (1) illik (1) jár (9) játék (4) játszóház (1) játszószőnyeg (1) játszótér (13) joghurt (1) kanga klub (9) kánikula (6) karácsony (9) keresztelő (2) kezdetek (1) kézügyesség (1) kiakadás (2) kimenő (2) kirándulás (5) köhögés (1) költözés (3) kötődő nevelés (1) különlét (2) kúszás (2) láz (1) lemászik (1) lépcső (1) levente (1) majális (1) másfél éves (1) mászás (2) mászik (1) megfázás (1) megijed (1) mélypont (2) mese (3) mozgásfejlődés (4) nagyszülők (10) napirend (5) nyaralás (3) nyilas (1) nyűgös (14) okos (4) ölelés (3) öltözködés (2) önállóság (2) óraátállítás (2) orrcsepp (2) orvos (4) összehangolódás (1) pancsolás (1) piac (2) pihenőszék (4) rituálé (2) séta (8) sírás (3) strand (2) stressz (1) súlygyarapodás (2) szájpenész (1) szandál (1) szemcsepp (1) szobatisztaság (2) szülés (1) szülinap (1) tanul (3) tápszer (1) téliesítünk (2) tolerancia (1) torokgyulladás (1) türelem (1) turi (2) tűzoltó (1) ül (1) utazás (4) vacsora (1) védőnő (6) videó (19) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Itt jártak (2011.10.19-től)

Az első lépés ...

2012.06.13. 12:54 - sebeszter

Címkék: szobatisztaság bili

... a szobatisztaság felé :) A folyamat úgy nagyjából másfél hete kezdődött, akkor vettünk Zoénak egy bilit. Pár hete tapasztaltam, hogy Zoé jelzi, ha bekakil. Ez volt az első jel - számomra! Amúgy is terveztem, hogy a nyáron elkezdjük a bilizést, vagy ha az nem válik be, akkor a WC-re ülést. Szóval abból a megfontolásból vettem a bilit pont a hazautazásra, hogy majd anyukám ellát mindenféle hasznos tanáccsal - elvégre is már három gyereket rászoktatott a szobatisztaságra :D Amúgy is mindig anyukámtól kérek először tanácsot!

Igazából nem voltak hiú ábrándjaim, hogy ez is megy majd, mint a karikacsapás. Ennek egyik legfőbb oka, hogy ez is egy egyhelyben, ülve végezendő cselekvés és mint olyan, nem az erősségünk .... - bár azért titkon reménykedtem, hogy nagyon ügyes lesz Zoé és nem lesz ezzel gond.

Ismerkedés céljából előhagytuk a bilit és próbáltuk neki elmagyarázni, hogy mire való. Ruhástul rá is ült és viszonylag hosszabb időt töltött el így :) Gondoltam nem lesz itt baj, hát megy ez!!! .... igen egészen addig, amíg eljött a reggel és megpróbáltuk meztelenül ráültetni ... sírás lett a vége. Nem is erőltettem! Ez így ment minden alkalommal. Próbáltuk a megfelelő időpontot megtalálni, amikor a legtöbb türelme van hozzá .... sikertelenül. Aztán Zoé pénteken átköltözött a másik mamához és persze nem erőltettem, hogy ott is próbálkozzanak. Hagytam a fenébe.

Amúgy továbbra is napközben többször ráült ruhástól csak úgy magától, aztán ráültette a babát. Elkeseredve nem voltam, mert tudtam, hogy ez így kezdődik. Igazából, mikor elkezdte ráültetni a babát és mondta neki, hogy "kaka", akkor meg is nyugodtam, mert láttam, hogy legalább megértette, hogy mire is való a bili.

Vasárnap este, mikor visszajöttünk Pestre a nagy kicsomagolás közepette előkerült a bili. Zoé ráült .... hát gondoltam teszek egy próbát így fürdés előtt. Levetkőztettem, ráültettem és bekapcsoltam neki a TV-t, hogy tudjon mesét nézni. És egy nyikkanás nem volt. Ott ült az én kis Drágám a bilin és nézte a mesét. Produktum nem volt, de legalább már nem sírt. Másnap reggel ugyanígy tettem, és akkor is üldögélt a bilin, de még ekkor sem pisilt bele. Aztán hétfőn nem volt hajlandó többet ráülni, kedden abszolút nem. Többször megkérdeztem tőle, hogy ráül-e a bilire, de mindig nyöszörögve azt a választ kaptam, hogy "Nem". Nem erőltettem. Ha nem, hát nem. Ma reggel más taktikát választottam. Mondtam neki, hogy jöjjön anyával pisilni. Többektől hallottam már, hogy ez segít .... Szóval anya a WC-n, Zoé a bilin. Először nem akart ráülni. Aztán rájött, hogy a bilin ülve milyen jól lehet rámolni a fürdőszobaszekrényt :) Így reggel is viszonylag hosszan ült a bilin, de pisi nem volt. Aztán most ebéd előtt már nagyon kellett pisilnem és megkérdeztem Zoét, hogy eljön-e velem? És jött és ráült a bilire. És egyszer csak hallottam, hogy csobog :) Ugyan Zoé azt mondta, hogy "kaka" - még tisztáznunk, kell hogy mi a kaka és mi nem :), de akkor is! Még egy darabig ücsörgött rajta, aztán mikor felállt kapott WC-papírt, hogy megtöröljük, mint a nagyoknak. Megmutattam neki, hogy hova is pisilt, együtt beöntöttük a WC-be és lehúztuk. Megdicsértem, hogy milyen ügyes, ő pedig szépen megtapsolta magát :) Olyan büszke vagyok rá!!!!

 

Itt még ismerkedünk:

bili.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sebzoe.blog.hu/api/trackback/id/tr574585454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mazsan 2012.06.13. 15:30:41

Látom egyszerre kezdik a Csajok a bilibe pisilést...:o) Gratulálunk Zoénak is! puszi


süti beállítások módosítása